Crossgym Herre

Holdbeskrivelse

OBS: Vi har fået ny hjemmeside og klub system. Alle medlemmer skal oprettes igen ved tilmelding. Der medfølger en app "Holdsport" som vi opfordrer alle til at hente.

Hvis du er en mand mellem 18 og 99 kan du være med på Ikast CrossGym. Du behøver ikke være i topform, for at være med på Ikast CrossGyms træningshold, da intensitet fastsættes efter dit eget niveau, styrke og kondition. Men bare rolig, du skal nok komme alle kroppens muskler igennem til en CrossGym træning.

Selve træningen varer 1 time og foregår med høj musik (der er ofte mulighed for at komme med ønsker til playlisten ;) ), hvor vi selvfølgelig indleder med en grundig opvarmning. Vi træner med enkle redskaber, men bruger hovedsageligt egen kropsvægt til de enkelte øvelser.
Træningen består blandt andet af Tabata træning, som er intervaltræning med høj intensitet. Her træner vi forskellige øvelser på høj intensitet i op til 35 sekunder, hvorefter en kort pause finder sted og du rykker til næste øvelse og gentager. Ingen træning er dog ens, og du vil opleve mange forskellige sjove øvelser, hvor du får brugt alle kroppens muskler.

På Ikast CrossGym er fællesskabet i fokus. Der er altid plads til et godt grin, og måske en kæk bemærkning til træningsmakkeren ved siden af.

Efter endt træning er der mulighed for at slutte (for de der lyster), med en omgang indendørs fodbold.

Træning foregår i Hallen på Østre Skole med opstart i uge 36 (September 2024) og afslutning i uge 24 (Juni 2025)

Torsdag
Gymnastik